Za izboljšanje naše spletne strani in Vaših izkušenj uporabljamo piškotke. Z nadaljevanjem brskanja po naši spletni strani, sprejemate naš pravilnik o piškotkih. Izvedite več.

Politika piškotkov

Spletna stran uporablja spletne piškotke, s katerimi zagotavlja boljšo uporabniško izkušnjo, omogoča interakcijo z družbenimi omrežji in za analizo prometa. Z nadaljno uporabo spletne strani se strinjate s politiko piškotkov. Več o politiki piškotkov si preberite tukaj
Potrdi

Počasni posnetki in leteče sekire

Huawei ForumHuawei Forum
Blog

Zagotovo si že kdaj videl kakšen počasen posnetek – dvomim, da obstaja kdo, ki ne ve kako to zgleda. Verjetno pa ne veste vsi, kako točno nastanejo in kako deluje logika zadaj. Zadnjič sem se pomeril v metanju sekir in hkrati preizkusil, kako delujejo počasni posnetki na Mate 20 Pro. Če te torej zanimajo leteče sekire, si najprej oglej zadnji #TechGenius video in potem pridi nazaj prebrat tale prispevek.

Kako se posnetek upočasni?
Preden zabredemo v samo ustvarjanje počasnih posnetkov, je najprej potrebno razumeti, kako zadeva deluje na teoretični ravni. Pred leti, ko so se (resni) filmi še ustvarjali s pomočjo analognih kamer na klasičen film, zvit na kolutu, se je uveljavil standard, po katerem se je za sekundo posnetka ustvarilo 24 sličic. To je bilo dovolj, da je človeško oko, ko se je teh 24 slik zavrtelo v eni sekundi, vse skupaj dojelo kot zvezno in gladko gibanje. Tako je bilo 24 sličic dovolj, da nas pretenta, da gledamo gibanje in hkrati še vedno dovolj malo, da ni nastalo preveč stroškov s pregrešno dragim filmom. Seveda obstaja danes še več standardov: 25 sličic, 30 sličic, 48 sličic in 60 sličic. A je kljub temu privzeto na vseh kamerah (tudi na pametnih telefonih, kot je Mate 20 Pro) še vedno vklopljeno snemanje pri 24 oz. 25 sličicah na sekundo. Brez, da zabredemo v detajle, si zapomni število 24 sličic na sekundo.

Kaj se torej zgodi, če na sekundo zajameš več kot 24 sličic? Odgovor je odvisen, kako hitro jih potem predvajaš. Če jih zajameš 120 na sekundo in jih predvajaš pri 120 na sekundo, bo gibanje na posnetku zgledalo morda bolj gladko, a enako hitro kot v realnem času. Vendar pa lahko naredimo trik. Če posnamemo 120 sličic na sekundo in nato ta posnetek predvajamo nazaj pri 24 sličicah na sekundo, bomo dosegli učinek počasnega posnetka. Če je naš posnetek trajal 1 sekundo in smo zajeli 120 sličic, bomo pri predvajanju s 24 sličicami na sekundo dosegli točno 5× daljši posnetek, gibanje pa se bo za enak faktor znižalo. Po domače: dobili bomo 5× upočasnjeno gibanje oz. posnetek. Izračun je torej enostaven:

(število sličic pri snemanju) / (število sličic pri predvajanju) = faktor upočasnitve posnetka

Počasni posnetki na Mate 20 Pro
Poglejmo sedaj to teorijo še v praksi z Mate 20 Pro. Ta pametni telefon omogoča snemanje počasnih posnetkov pri 120, 240 in 960 sličicah na sekundo. To pomeni, da lahko posnetek upočasnimo za faktorje 5, 10 in 40. Če bomo video predvajali pri 24 sličicah na sekundo, seveda. Če bomo to počeli pri 25 sličicah na sekund pa se številke sicer ne izidejo tako lepo (, v realnosti pa pridemo do malodane identičnih rezultatov. Zavoljo enostavnosti predvidevajmo, da bomo predvajali pri 24 sličicah na sekundo.

Na Mate 20 Pro lahko pridemo do funkcije snemanja počasnih posnetkov, če v aplikaciji kamere izberemo možnost Več na spodnjem drsniku in potem v meniju, ki se prikaže, izberemo ikono za počasne posnetke, zgoraj levo. Prikaže se nam vmesnik, kjer lahko preklapljamo med 4×, 8× in 32× upočasnjenim posnetkom. Zakaj drugačne številke? Ker realno predvajamo video pri 25 sličicah na sekundo, ker so cifre potem nekoliko zaokrožene in ker … skratka tehnikalije v katere nam ni treba zabresti.

Izmed treh načinov izstopa super počasni posnetek pri 960 sličicah na sekundo oz. 32× upočasnjen posnetek. Ta posnetek zajame manj kot sekundo posnetka. Zakaj? Ker je 960 sličic na sekundo res veliko podatkov na enkrat in pomnilniški mediji (po domače prostor, kamor se shranjujejo podatki na telefonu) enostavno ne zmorejo sproti zapisovati takšne količine podatkov sproti. Oz. zmorejo, a je takšen pomnilnik pregrešno drag. Zaradi tega ga je na Mate 20 Pro relativno malo in lahko ujame le kratek čas. Kljub temu je to dovolj za 10 sekund upočasnjenega posnetka. Vendar pa je delček sekunde res malo in zato se hitro zgodi, da snemanje sprožimo prehitro ali pa prepočasi. Zato je Huawei na Mate 20 Pro (in tudi P20 Pro) vgradil funkcijo, ki samodejno zazna gibanje in zajame posnetek namesto vas. Odvisno od situacije je morda bolje uporabiti samodejno snemanje ali pa ročno proženje. Tukaj je pač potrebno nekaj t.i. “trial and error” postopka, kjer enostavno poskusiš, kaj se bolje obnese. So pa rezultati zato vredni dodatnega časa. Super počasni posnetki namreč nudijo vpogled v svet, ki ga naše oko enostavni ni možno dojeti. Med samodejnim in ročnim načinom lahko preklapljaš, če pritisneš na ikono Auto spodaj levo v vmesniku.

Težave počasnih posnetkov
Poleg prej omenjene količine podatkov pa težavo povzročajo tudi svetlobni viri. Si kdaj opazil, kako na kakšnem posnetku svetloba enostavno utripa? To je zaradi interference med frekvenco utripanja luči in frekvenco zajema slike na kameri. Interferenca kaj?

Greva po vrsti: frekvenca ni nič drugega kot številka, ki pove kolikokrat se nekaj zgodi v časovni enoti. V EU je standardizirana frekvenca izmenične električne napetosti 50 Hz – to pomeni, da napetost v žicah zaniha 50× v sekundi med +220 V in -220 V. V praksi to pomeni, da luč zasveti pri obeh skrajnostih oz. 2× v vsakem ciklu oz. 100× na sekundo. Si še z menoj? Če ne, si zapomni da luč utripne 100× na sekundo. Greva naprej.

Predstavljaj si torej, da snemaš 120 sličic na sekundo, luč pa utripne zgolj 100× na sekundo. To teoretično pomeni, da vsaj 20 sličic v sekundi snemaš v temi. V praksi je to sicer nekoliko drugače, vendar pa kljub vsemu to pomeni, da na počasnem posnetku dobiš učinek utripajoče svetlobe v prostoru.

Temu se lahko izogneš na dva načina. Ali pa na tri, če ti je za to vseeno in se s tem niti ne obremenjuješ. Sicer pa sta rešitvi dve: snemaš pod svetlobo LED luči, ki običajno pri polni svetlosti utripajo pri frekvenci med 1.000 in 5.000 Hz. Druga rešitev je dobro staro sonce, ki sveti zunaj.

Zato v videu napovem, da bova s Perotom ugasnila halogenske luči v prostoru in prižgala studijske LED luči, ki sva jih imela s seboj. Tukaj nastopi še ena težava počasnih posnetkov.

Če običajni posnetek zajame 24 sličic na sekundo, imaš v teoriji največ 1/24 sekunde časa, da zajameš eno od sličic. To pomeni, da svetloba na tipalo kamere pada prej omenjeno 1/24 sekunde. Če isto logiko uporabimo na počasnih posnetkov, se čas skrajša na 1/120, 1/240 oz. 1/960 sekunde. To pa je izredno kratek čas. Kratek čas pa pomeni, da je treba občutljivost tipala zvišati, da sploh zazna svetlobo, ker je te občutno manj. To pomeni, da za snemanje počasnih posnetkov potrebuješ ogromne količine svetlobe. V kolikor doma nimaš studijskih luči, je moj nasvet preprost: počakaj, da bo zunaj ogromno sončne svetlobe (malo oblakov) in uživaj v svetlobi, ki nam jo namenja mati narava.

Za konec
Vem, da je bil tale zapis sila tehničen, vendar pa ti bo to znanje prišlo prav tudi kje drugje – ne le pri snemanju počasnih posnetkov. Malo dodatnega znanja nikoli ne škodi.

Lep pozdrav,
Andrej
Ekipa Huawei foruma

0
Za komentiranje se prijavite ali pa se vpišite.